Tämä verkkosivusto toimii evästeiden avulla. Käytämme evästeitä, että voimme tarjota mahdollisimman hyvän käyttäjäkokemuksen. Seuraamme myös sivustomme käyttäjätilastoja (Google Analytics.)

Kuinka huomioida sosiaalinen media markkinointibudjetissa?

Sosiaalisen median kanavien budjetit ovat olleet jo muutaman vuoden markkinoinnissa kasvussa. Tutkimuksien mukaan vauhtia ei olla hidastamassa vuonna 2023. Yrityksissä budjetit joko pysyvät samana tai kasvavat, joka korostaa sosiaalisen median merkitystä ja roolia organisaatioiden viestinnässä. Budjettia korottamalla on mahdollista kasvattaa tietoisuutta, lisätä kohdeyleisöjen uskollisuutta sekä kohdentaa markkinointia paremmin.

Rahallisen panostuksen lisäksi esimerkiksi työntekijöiden kannustaminen sosiaalisen median presenssin rakentamiseen on hyvä sijoitus. Onnistuessaan sisältömarkkinointi voi luoda vakaata pohjaa liikevaihdon kasvulle. Myös vaikuttajamarkkinointi kasvaa vauhdikkaasti, ja siihen budjetoiminen voi olla mielenkiintoisen mietinnän paikka.

Tutkimukset:

Meltwater - The State of social media
Meltwater - Marketing Trends