Tämä verkkosivusto toimii evästeiden avulla. Käytämme evästeitä, että voimme tarjota mahdollisimman hyvän käyttäjäkokemuksen. Seuraamme myös sivustomme käyttäjätilastoja (Google Analytics.)

Asiantuntijabrändin rakentaminen sparrauksissa

Aloitimme yhteistyön Tian kanssa tutustumispuhelulla, jonka aikana hän kertoi minulle tarkemmin työelämästään, sosiaalisen median kanavistaan sekä tarpeestaan saada tukea omasta asiantuntijuudesta viestimiseen. Nopean tutustumisen perusteella rakensin Tialle tarjouksen, jossa erittelin hänelle tärkeimpiä osa-alueita asiantuntijabrändin rakentamisen alkuun. Lähdimme liikkeelle kolmen tapaamisen sparrauksesta sekä Ruudinkeksijän asiantuntijabrändi- ja sisältöstrategiaresepti -työkirjaan tutustumisesta. Pohdimme sparrauksissa Tian ydinosaamista, persoonaa ja asiantuntijaviestinnän tärkeimpiä kohdeyleisöjä. Lisäksi sparrausten päätteeksi annoin Tialle tehtäviä aina seuraavaan tapaamiseen, jotka kävimme yhdessä läpi. Tehtävät liittyivät aina olennaisesti Tian omaan asiantuntijabrändiin ja samalla edistivät digitaalisen läsnäolon eteen tehtävää muutostyötä.

Sparrausten jälkeen

Tia rakensi tyylikkäät FB-yrityssivut sekä aktivoitui LinkedInissa kommentoimaan, reagoimaan sekä jakamaan omia sisältöjään. Instagramissa Tialla on kaksi tiliä, joissa hän toistaiseksi jatkaa aiemmalla linjalla. On tärkeää, ettei asiantuntijaviestintää aloittaessa lähde kerralla julkaisemaan liian moneen kanavaan. Viestittävää asiaa riittää pidemmälle ja fokusointi tietyssä 1–2 kanavassa on palkitsevampaa ja sitä jaksaa paremmin toteuttaa työn ohella.

Tia jatkaa asiantuntijaviestinnän kehittämistä luodun sisältöstrategian mukaisesti ja mahdollisesti tulevaisuudessa suunnittelemme ja kehitämme sisällöntuotantoa vielä yhdessä.

Tian palaute yhteistyöstä


Onnistuimmeko mielestäsi rakentamaan sinulle yhteneväistä
asiantuntijabrändiä?

Kyllä onnistuimme luomaan punaisen langan eri kanavien välillä ja tehokkaasti pääsemään alkuun asiantuntijabrändin rakentamisessa. Nyt on selkeä pohja ja kuva. Tästä on helppo jatkaa eteenpäin.

Kuinka hyödylliseksi koit asiantuntijabrändiresepti -työkirjan?

Oikein hyvä. Luin heti silloin kokonaan sen. Pitää palata ja lukea se vielä uudestaan, nyt kun on vähän aikaa kulunut.

Mitä konkreettista hyötyä sait tapaamisistamme?

Sain hyvän ja selkeän pohjan, jonka päälle on helppo lähteä rakentamaan asiantuntijabrändiä. Olin ihan hukassa ja yhdessä saimme kiteytettyä ja luotua punaisen langan.

Avoin palautteesi yhteistyöstämme?

Todella tehokasta, miellyttävää, tuloksekasta ja ammattitaitoista.