Tämä verkkosivusto toimii evästeiden avulla. Käytämme evästeitä, että voimme tarjota mahdollisimman hyvän käyttäjäkokemuksen. Seuraamme myös sivustomme käyttäjätilastoja (Google Analytics.)

Deadline Kustannus Oy – markkinointi- ja viestintäyhteistyö

Viestintä Ruuti Oy tuli mukaan Deadline Kustannuksen markkinointiin aivan alkumetreillä, kun yrittäjäkollegani Sara Kuusivuo, Stoori by Sara oli ehtinyt aloittaa asiakkaan brändiuudistuksen ja markkinointisuunnitelman parissa. Kollegani siirtyi vanhempainvapaalle keväällä 2021. Jäin työskentelemään aluksi vanhempainvapaan tuuraajana sosiaalisen median sisällöntuottajana, mutta jatkoimme Deadline Kustannuksen kanssa yhteistyötä vielä vanhempainvapaa tuurauksen päätyttyäkin.

Kumppanuutemme alussa suunnittelin ja toteutin Instagramiin ja Facebookiin orgaanista sisältöä sekä kirjoitin blogitekstejä verkkosivuille. Suunnittelimme ja kehitimme markkinointia yhdessä Deadline Kustannuksen kustannuspäällikön, Vera Miettisen kanssa.

Sisältöjä tuotettiin liittyen suomalaiseen true crimeen, pinnalla oleviin ajankohtaisiin rikosaiheisiin sekä julkaistaviin kirjoihin, joiden määrä kasvoi hyvää vauhtia. 

Tutustuimme tarkemmin myös TikTokin mahdollisuuksiin kesällä 2021. Vera oli itsenäisesti perustanut Deadline Kustannukselle tiktok-tilin ja julkaissut siellä muutaman videon samalla, kun aloitti luomaan omaa henkilöbrändiään henkilökohtaisella tilillään. Aloitimme suunnitelmallisen sisällöntuotannon tiktokiin ja seuraajamäärä kasvoi hyvin nopeasti. 

Kasvuyritys uudisti voimakkaasti orgaanista markkinointia

Alkuperäistä tyylisuuntaa lähdettiin muuttamaan yhdessä toisen kumppanin kanssa. Mukaan tuli Instagram-livet, audio sekä kuukausittaiset uutiskirjeet. Vastuualueeni siirtyi enemmän verkkosivuihin ja uutiskirjeisiin sekä tiktokiin. Loimme yhteistyökumppanin kanssa aktiivisesti sisältöjä ja kasvatimme true crime -yhteisöä yhä orgaanisesti. Jäin joulukuussa 2021 pois asiakkuudesta, sillä jäin alkuvuodesta vanhempainvapaalle. 

Yhteistyömme jatkuu yhä

Palasin kesällä 2022 takaisin ylläpitämään tiktokia, auttamaan markkinoinnin suunnittelussa sekä luomaan hakusanakampanjoita Google Adsiin. Paluuni asiakkuuteen tapahtui nopeasti ja en pystynyt allokoimaan sille samanlaista osuutta kuin aiemmin, koska olin vielä vanhempainvapaalla. Tiktok oli jatkanut hyvin kasvua puolen vuoden aikana, ja päätimme panostaa sen suunnitelmalliseen sisällöntuotantoon. Kustantamon väki oli mukana markkinoinnin suunnittelussa ja esimerkiksi Instagram-julkaisujen toteuttamisessa. Joulukuussa 2022 Deadline Kustannuksen tiktok-tilillä oli jo yli 14 000 seuraajaa. 

Palasin kokoaikaisesti töihin helmikuussa 2023. Sovimme jo syksyllä 2022, että jatkuva yhteistyömme päättyisi joulukuuhun 2022, sillä nopeasti kasvanut yritys olisi vuonna 2023 aikeissa palkata markkinointiin in-house tekijän. Sovimme, että toimisin tarvittaessa markkinointikonsultin roolissa yritykselle jatkossakin. 

Deadline Kustannuksen kustannuspäällikkö Vera Miettisen palaute yhteistyöstämme: 

"Riinan kanssa oli helppoa työskennellä. Hän tekee työtään vahvalla otteella ja yrittäjän etua ajatellen. Työnjälki on aina loistavaa, ja siihen voi aina luottaa, että Riina tekee työnsä ajallaan."

Tutustu Deadline Kustannukseen paremmin heidän verkkosivuillaan

Löydät heidät myös sosiaalisesta mediasta:

Instagram - @deadlinekustannus

TikTok - @deadlinekustannus