Tämä verkkosivusto toimii evästeiden avulla. Käytämme evästeitä, että voimme tarjota mahdollisimman hyvän käyttäjäkokemuksen. Seuraamme myös sivustomme käyttäjätilastoja (Google Analytics.)

Paikallista tavoittavuutta ja kohdeyleisöjen puhuttelua sisältömarkkinoinnin keinoin

Länsi-Uudenmaan Säästöpankki toivoi valtakunnallisen viestinnän rinnalle paikallisuutta korostavaa ja yksilöllisemmin heidän tavoitteitaan palvelevaa sisältöä sosiaalisen median kanaviinsa, ja erityisesti LinkedIniin.

Länsi-Uudenmaan Säästöpankki on osa Säästöpankkiryhmää, ja sen toimialueet sijoittuvat Lohjalle, Nummelaan, Kirkkonummelle, Karkkilaan ja Epooseen. Länsi-Uudenmaan Säästöpankissa on valtavasti osaamista yritysasiakkuuksiin sekä niin henkilö- kuin yritysasiakkaan rahoituspalveluihin. Itsenäisen Länsi-Uudenmaan Säästöpankki Oy:n omistaa Länsi-Uudenmaan Säästöpankkisäätiö sr, joka hallinnoi pankille kertynyttä pääomaa ja tukee toimialueen elinvoimaisuutta myöntämällä vuosittain avustuksia ja apurahoja. Länsi-Uudenmaan Säästöpankki on kasvattanut toimintaansa reilusti ja aikoo tehdä sitä myös jatkossa. Heidän yksi tavoitteensa markkinointiin panostaessa olikin saada alueelta nuoria, uusia osaajia innostumaan pankkityöstä. 

Yhteistyö sosiaalisen median markkinointiviestinnän parissa alkoi kesäkuussa 2023

Aloitimme keskustelut erityisesti LinkedInin hyödyntämisestä Länsi-Uudenmaan Säästöpankin tavoitetta palvelevana kanavana. LinkedIn valikoitui kanavaksi tavoittaa paikallisesti nuorempia ihmisiä niin pankin asiakkaiksi kuin rekrytointimielessäkin. 

Teimme yhdessä yhteyshenkilöni Helena Ståhlbergin kanssa markkinointistrategian, jota peilasimme valtakunnallisen viestinnän suunnitelmaan. Halusimme kuitenkin pitää kiinni yhteisesti sovitusta linjasta, ja pysytellä mahdollisimman lähellä brändiviestintää. Markkinointistrategian jälkeen teimme kanavakohtaisen sisältöstrategian ensimmäisille kuukausille ja päätimme päivittää sitä muutaman kuukauden välein, jotta pääsemme sisällöissä aina kiinni juuri sen hetkiseen tavoitteeseen joustavasti. 

Sovimme, että Viestintä Ruuti ja kumppaniverkosto tuottavat sisältöjä suunnitelman mukaisesti, ja ne suunniteltaisiin aina LinkedIn-kärjellä, vaikka niitä hyödynnettäisiin muissa kanavissa. 

Yhteistyö syveni koskettamaan myös muita kanavia sekä Länsi-Uudenmaan Säästöpankin omistajaa, Länsi-Uudenmaan Säästöpankkisäätiö sr:n somemarkkinointia

Hyvin pian aloitimme julkaisut myös muissa Länsi-Uudenmaan Säästöpankin kanavissa ja mukaan tuli satunnaisesti myös muita markkinointiin ja viestintään liittyviä tehtäviä. Tällaisia olivat mm. videokuvausten tuottaminen yhdessä videokuvaajakumppanin Khyl Median kanssa sekä tärkeiden paikallisten artikkelien kirjoittamista ja mediatiedotteen laatimista.

Sovimme yhteistyöstä sosiaalisen median osalta myös säätiön toimitusjohtajan, Tuomo Paason kanssa. Tuotamme sisältöjä tärkeinä hetkinä, kuten silloin, kun apurahojen haku käynnistyi sekä silloin, kun avustuskohteiden valita tehtiin ja avustuksia saaneita tahoja esiteltiin sosiaalisen median kanavissa. 

Voit tutustua Säästöpankkisäätiö sr:n toimintaan paremmin täällä!

Yhteistyömme jatkuu samalla mallilla ja tarpeen mukaan myös syvennämme viestinnällisen puolen yhteistyötä 

Viestintä Ruuti on yhä mukana paikallisen markkinointiviestinnän strategisessa suunnittelussa ja sisällöntuottamisessa kumppaniverkoston kanssa. Voimme ylpeydellä kertoa tuottavamme tavoitteellista markkinointiviestinnän sisältöä vastuulliselle, alueellisesti vaikuttavalle ja jatkuvassa kasvussa olevalle pankkiryhmälle.  

Näin yhteistyökumppanin edustaja, Länsi-Uudenmaan Säästöpankin liiketoimintajohtaja Helena Ståhlberg kertoo yhteistyöstämme: 

Viestintä Ruutin kanssa on ollut helppo rakentaa tuloksellista, raikasta ja paikallisesti herättävää sisältöä. Yhteistyön tavoitteena on kasvattaa LinkedIn-näkyvyyttämme ja samalla tiivistää julkaisutahtia somessa.

Yhteisjulkaisumme välittäjämme, Sp-Kodin kanssa ovat myös luoneet positiivista asiantuntijamielikuvaa meistä talouden tärkeänä kumppanina.