Tämä verkkosivusto toimii evästeiden avulla. Käytämme evästeitä, että voimme tarjota mahdollisimman hyvän käyttäjäkokemuksen. Seuraamme myös sivustomme käyttäjätilastoja (Google Analytics.)

Sp-Koti Urbaanien markkinointia lähdettiin selkeyttämään ja yhdenmukaistamaan

Aloitimme kevättalvella 2021 Nooa Säästöpankin omistaman Sp-Koti Urbaanien kiinteistönvälitystoimiston kanssa markkinoinnin yhteistyön. Urbaanit Kodit Oy on yksi Sp-Koti ketjuun kuuluvista yrityksistä, jonka markkinoinnissa otettiin luonnollisesti huomioon Sp-Koti ketjun brändi-ilme väreineen. Tarkoituksena oli saada markkinointiin ammattimaisempi ote sekä juuri nimenomaan urbaani, pääkaupunkiseutumainen äänensävy paremmin esiin viestinnässä. 

Yhteistyö aloitettiin Sp-Koti ketjun toimitusjohtajan (rooli päättynyt 06/2022) Anna-Maija Kuosmasen kanssa. Rakensimme huolellisesti markkinointistrategian, jossa määrittelimme markkinoinnin tavoitteet, valitsimme käytettävät kanavat ja pohdimme viestinnän yhdenmukaisuutta kanavissa. Listasimme yhdessä tärkeimpiä kohderyhmiä, joille lähdimme suunnittelemaan markkinointiviestintää, ja teimme sisällöntuotannon suunnitelmaa tämän mukaisesti. 

Panostimme ensisijaisesti sosiaalisen median sisällöntuotantoon, jota teimme systemaattisesti: ajatuksena rakentaa sisältömarkkinoinnin keinoin vuorovaikutteinen yhteisö. Saimme hyviä tuloksia aikaan erityisesti Instagramissa ja LinkedInissa orgaanisella markkinoinnilla. Vajaassa vuodessa seuraajamäärä Instagramissa oli tuplaantunut ja LinkedInissa kolminkertaistunut. Teimme myös onnistuneita Facebook mainoskampanjoita, joissa esimerkiksi yhdessä uudiskohdekampanjassa saimme kahden viikon aikana 85 € budjetilla 1356 linkin klikkausta, jolloin tuloskohtainen linkin klikkauksen hinta onnistuttiin saamaan 0,06 euroon. Päivitimme ja tarkastelimme sisältösuunnitelmaa viikoittaisissa palavereissa yhdessä toimitusjohtajan, myyntijohtajan ja myyntipäällikön kanssa ja seurasimme analytiikkaa kerran kvartaalissa pidettävässä suunnittelupäivässä. 

Kasvatimme yhteistyötä myös blogikirjoituksiin, joihin voit käydä tutustumassa täällä:

https://www.saastopankki.fi/fi-fi/sp-koti/urbaanien-blogi

Blogitekstejä ideoitiin yhdessä, ja tuotin sovitun mukaisesti niitä Sp-Koti Urbaanien omalle blogisivulle ja niitä nostettiin esiin sosiaalisessa mediassa. Lisäksi aloitimme yhteistyön Lammin Säästöpankin kanssa ja tuotimme marraskuusta 2021 alkaen kuukausittain tiedotteen, joita tarjottiin Nurmijärven Sanomiin. Tiedotteet koskettavat Klaukkalan asuinalueen kehitystä ja asuntomarkkinatalouden muutoksia. Tiedotteet on julkaistu myös Urbaanien blogissa.

Kiinteistönvälittäjien asiantuntemuksella on suuri merkitys

Sp-Koti Urbaanien viestinnässä huolehdimme säännöllisesti myös välittäjien näkyvyydestä. Välittäjät ja myyntineuvottelijat työskentelevät yrittäjähenkisessä palkkamallissa. Markkinointiyhteistyömme alusta alkaen oli ensiarvoisen tärkeää, että välittäjät ymmärsivät digitaalisen läsnäolon merkityksen ja heitä innostettiin tekemään sisältöä myös omiin kanaviin. Järjestin muutaman asiantuntijabrändivalmennuksen, jotka oli räätälöity juuri Sp-Koti Urbaanien kiinteistönvälittäjille sekä yhdessä valmennuksessa opastin myös Facebook-ryhmän luomiseen ja ylläpitoon. Huolehdin lisäksi myös välittäjien myyntikohteiden ja ostotoimeksiantojen näkyvyydestä Facebookissa. Instagramissa näkyvyyttä Sp-Koti Urbaanien välittäjät saavat kuukausittaisissa asiantuntijoiden livelähetyksissä, joissa välittäjät pääsevät kertomaan omasta erityisosaamisestaan.

Yhteistyömme jatkuu

Jäin vanhempainvapaalle tehtävistäni huhtikuussa 2022, ja sosiaalisen median sisältöjen osalta minua tuurasi tehtävässäni Julia Jahkola. Palasin tehtävieni pariin syksyn 2022 aikana. Sp-Koti Urbaanien toimitusjohtaja Anna-Maija Kuosmanen siirtyi toisiin tehtäviin kesäkuussa 2022. 

Markkinoinnin suunnittelua ja sisällöntuottamista jatkamme yhä uuden toimitusjohtajan, Janne Paasimiehen kanssa. Työskentelen jatkossa Sp-Koti Urbaaneilla ulkoistetun markkinointipäällikön roolissa ja Julia Jahkola jatkaa kanssani yhteistyötä asiakkuudessa sisällöntuottajana. 

Vapaamuotoinen palaute Anna-Maija Kuosmaselta (ent. toimitusjohtaja) yhteistyöstämme

"Riina ymmärsi välittömästi arvomme ja sen, miten halusimme nostaa ammattitaidon sekä koko välitysalan arvostuksen korkeammalle. Pystyimme heti luottamaan Riinan kykyyn tuottaa raikkaasti, modernisti ja innostavasti juuri sellaista sisältöä, joka edisti liiketoimintaa ja toi meille näkyvyyttä kiinnostavalla tavalla. Riinan ammattitaito viestinnän ja markkinoinnin tekemisessä nosti viestintämme uudelle, korkealle tasolle."

Voit tutustua Sp-Koti Urbaaneihin:

Instagramissa

LinkedInissa

sekä sisällöntuotannon yhteistyökumppaniini, Julia Jahkolaan täällä!