Tämä verkkosivusto toimii evästeiden avulla. Käytämme evästeitä, että voimme tarjota mahdollisimman hyvän käyttäjäkokemuksen. Seuraamme myös sivustomme käyttäjätilastoja (Google Analytics.)

Mitkä sosiaalisen median kanavat yritysten kannattaa hallita vuonna 2023?

Panosta kanaviin, joissa olet valmis rakentamaan vuorovaikutuksellisuutta ja yhteisöllisyyttä. Sosiaalisen median kanavissa yhteisöllisyys ja nimenomaan sosiaalisuus korostuvat, joten mikä tahansa kanavavalintasi onkaan, ota tämä kulma mukaan sisältöjen suunnitteluun.

Suurin osa yrityksistä käyttää neljää suosituinta ja yleisintä sosiaalisen median kanavaa (Facebook, Instagram, LinkedIn ja Twitter). Kanavat ovat tuttuja, mutta silti jatkuvan muutoksen kohteena. Markkinoinnin ammattilaisten täytyy pysyä muutosten tahdissa seikkaillessaan eri kanavien ja sisältömuotojen välillä. Tärkeiden kanavien listasta ei voi jättää pois YouTubea eikä TikTokia, joiden lyhytvideot sitouttavat koko ajan enemmän ja enemmän. Tiktok on yhä vuonna 2023 nopeimmin kasvava sosiaalisen median kanava.

Muista valintaa tehdessäsi, että riittää, kun olet läsnä vain niissä kanavissa, mistä on sinulle ja yrityksellesi aidosti hyötyä: oli tavoitteena liiketoiminnan kasvu, brändin kirkastaminen tai yhteisön rakentaminen.